جمع آوری داوطلبانه ۵۲۷ قبضه سلاح غیرمجاز در جنوب کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری جمع آوری ۵۲۷ قبضه سلاح غیرمجاز به همت سران طوایف جنوب کرمان جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در همایش سران طوایف جنوب استان کرمان در شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه مهمترین مولفه موثر بر پیشرفت، عمران و آبادانی جامعه، موضوع امنیت است، تاکید کرد: اگر امنیت بر جامعه ای حاکم باشد، آن جامعه روز به روز رشد و تکامل می یابد و ناامنی باشد، هیچ زیرساخت توسعه ای در هیچ جایی جوابگو نخواهد بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه تمامی مردم و مسئولان باید برای امنیت پای کار باشند، خاطرنشان کرد: امنیت موجود امروز کشور و استان به دلیل آن است، که مردم امنیت را تامین کرده اند و این امنیت تا امروز نیز وجود دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: سران طوایف که در بین طایفه خود و مردم نفوذ دارند، باید از قدرت نفوذ و کلام خود برای توسعه امنیت استفاده کنند تا امنیت کامل در استان و کشور حاکم شود.

حجت الاسلام حمیدی بر ریشه یابی مسائل و مشکلات نیز تاکید و بیان کرد: بدخواهان نظام به دنبال آن هستند که ناامنی ها را به استان های مرزی و سپس استان های مرکزی بکشانند و مردم باید کاملا این مساله را درک کنند و هوشیار باشند؛ مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی نیز باید دست به دست هم دهند و اجازه ندهند مساله ای ایجاد شود که امنیت جامعه ما را مخدوش کند.

وی بر ضرورت جمع آوری سلاح های غیرمجاز نیز تاکید و اظهار کرد: زمانی که در یک کشور امن زندگی می کنیم و نیروهای نظامی و امنیتی برای تامین امنیت پای کار هستند چه معنایی دارد که برخی افراد سلاح های غیرمجاز در اختیار داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز غیرقانونی است و اخیرا قانون مربوط به این حوزه، برخوردهای قانونی در این زمینه را تشدید کرده که نقش سران طوایف این است که پیشگیری کنند و اجازه ندهند این سلاح ها در اختیار افراد و جوانان قرار گیرد.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: بارها اعلام کرده ایم اگر فردی داوطلبانه سلاح و مهمات را تحویل دهد، از تخفیف های قانونی بهره مند خواهد شد، اما اگر از این سلاح استفاده کند، حتی اگر منجر به قتل و جرح نشود هم مورد برخورد قاطع قانونی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: قانون زمانی راه کمک کردن به افراد دارای سلاح و مهمات غیرمجاز را باز گذاشته است، که داوطلبانه این سلاح را تحویل دهند، اما در صورتی که فرد از این سلاح استفاده کرده باشد، مرتکب جرم بزرگی شده است و نمی شود به‌ راحتی به این فرد کمک کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: سران طوایف باید کمک کنند افراد طایفه، اقوام و بستگان خود را از آسیب ها دور نگه دارند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به موضوع صلح و سازش، ابراز داشت: ممکن است بین ۲ فرد نزاع و اختلافی صورت گیرد و همه ما براساس آیات قرآن تکلیف داریم، که بین برادران خود صلح و سازش ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha